Sunday, April 06, 2008

små, små gåvor

jag har ett nytt skrivbord som tydligen genomlevt en del. med på köpet kom ett kort.

"
Stockholm d. 27/1 -72
Hej Krister!
Tack för kortet från Mariehamns "City"! Vilken storresenär du plötsligt blev. Jag blev väldigt glad också över kort + hälsningar från Helsingfors.
Har ofta tänkt på dig och undrat hur du haft det. Nu hoppas jag - och det vet du nog säkert - att allt skall ordna sig för dig. (Har du skaffat dig en sparbanksbok förresten?...)
Jag har det ungefär som vanligt. Jag har fina kolleger och elever också för all del, men nog blir det påfrestande ofta att alltid anpassa sig efter vuxna elevers barnsliga krav och temperamentsfulla utbrott.
Många hälsningar
från Lola.

[Du är sällsynt!
Du förtjänar en sällsynt trevlig födelsedag också!]

Men tala bara om för mig när den inträffar!

PS. Parentesen får du inte uppfatta som tjat, den kanske verkar dum men är välment. DS."



På kortet finns också aningen malplacerade korta meddelanden som:

"Du har väl skaffat dig vettiga vinterkläder??"

och

"Tina mår fint och hoppar lika högt - med elegans - som förr."







Jag tror kortet för lycka med sig. Och jag som aldrig tyckt riktigt om katter.

//A.

1 comment:

ponks said...

Har du skaffat dig en sparbanksbok förresten?... Hahahhaha! Guud vad jag skrattar.
Dom där måste ha haft mycket att prata om.